Prije zauzimanja stava treba
provjeriti dostupne podatke
Ako se prije konačnoga kreiranja
stava provjere svi dostupni podatci, taj stav je puno kvalitetniji jer onda
osoba koja ga zastupa raspolaže ažuriranim podatcima. Stoga mi je žao što se
moram osvrnuti na priopćenje od 22. svibnja 2014. gospodina Vinka Dragovića,
predsjednika HNS-ova Ogranka Metković, s kojim imam korektan odnos. Uostalom, on
je jedan od inicijatora jedne pozitivne ideje koja će uskoro biti predstavljena
javnosti, koja će je, nadam se, i prihvatiti. U trenutku razgovora o toj ideji
smatram da mu nije bilo do stjecanja političkih poena, budući da to nije išlo u
pratnji medija. Svjestan sam da je najlakše ubirati političke bodove onda kad su
građani nezadovoljni određenim odlukama postojeće vlasti, ali smatram da
drukčiji, nepopulistički pristup zapravo nudi kvalitetu i dugoročniji uspjeh.
Stručnost ili ne?
Prije svega bih htio razriješiti
pitanje stručnosti, odnosno spremnosti aktualne vlasti za uvođenja prometnoga
reda, što ukjučuje i naplatu parkiranja. Grad Metković je osnovao Povjerenstvo
za promet od devet članova koji su svojim poslom usko vezani uz problematiku
prometa na cjelokupnom području Grada Metkovića te su nizom sastanaka prošli svu
problematiku prije upuštanja u ovaj projekt. Očito je da g. Dragović to ne zna
pa otud i njegova izjava o “brzopleto kreiranu projektu”. Prije bi se moglo reći
da je on brzopleto htio steći političke bodove prije nego je proučio materijale
sa sjednica Gradskoga vijeća i upoznao se s materijom.
Nadalje, ne znam kako je to vodstvu
HNS-a promaknulo, ali prometni je redar zaposlen još prije mjesec dana, upravo
iz razloga koji se navode u njihovu priopćenju, kao i to da se već prije mjesec
dana na kvartovskim sastancima najavilo povremeno korištenje tzv. pauka, dok se
ne uvede red.
Promjene u prometnim rješenjima i
urbanističkom sređivanju prije sastanaka sa stanarima zgrada u Metkoviću
Dva dana prije HNS-ova priopćenja
održan je sastanak sa stanarima zgrada koje je iz brojnih razloga možda najviše
pogodila naplata parkinga. Na sastanku su već tada iznesene određene izmjene
koje će se napraviti prije početka naplate parkinga, a koje se, evo, navode dva
dana poslije u priopćenju HNS-a. Izmjene su to poput povlaštenih cijena za
invalide i umirovljenike (već prije je broj parkirališnih mjesta za osobe s
invaliditetom bio veći od zakonom propisanoga broja i odlučeno je da budu
besplatna), rješenja parkinga automobila na šetalištu uz Neretvu (koji će se
uskoro maknuti nakon proširenja parkinga ispred zgrade policije, za što se već
napravilo idejno rješenje), ukidanja parkirnih mjesta ispred poslovnih prostora
u Ulici kneza Domagoja itd...
Redefiniranje cijena parkinga i
rješavanje drugih uočenih problema kao dokaz spremnosti na razgovor s građanima
Tijekom spomenutoga sastanka sa
stanarima izneseno je nekoliko kvalitetnih prijedloga pa smo odmah nakon toga
usvojili jedan vrlo dobar i iznimno važan, kojim će se značajno izaći u susret
stanarima zgrada: stanari zgrada uopće neće plaćati parking ispred svojih
zgrada (niti jedne lipe), a za sva ostala područja imat će povlaštenu kartu.
Smatram da smo time pokazali ne samo socijalnu osjetljivost, nego i
razumijevanje za sve probleme s kojima se ti građani suočavaju, a za koje sami
nisu krivi (poput urbanističkog kaosa, što je samo sebi suprotnost, koji je
organizirano sijan dugi niz godina). To je, uz niz drugih pogodnosti (smanjenje
cijene za građane Metkovića na pola od cijene planirane u početku, uvođenje
dozvola za goste stanara po stanu, također predloženo na zajedničkom sastanku…)
još u petak, 23. svibnja rano ujutro dostavljeno stanarima zgrada. Ovim putem im
zahvaljujem na strpljenju, razumijevanju i prijedlozima.
Što se tiče samog parkinga kraj TC
Mercator, naplata je ponuđena zato što se na svim parkirališnim mjestima u
središtu grada, koja neće biti u sustavu naplate, očekuje značajno veća gužva, a
samim time i gubitak reda. Sjetite se što je bilo kad se prošli put pokušala
uvesti naplata parkinga, a to se nije bilo reguliralo.
Isto tako, što se tiče Ulice Matice
hrvatske, upravo je zbog otežana prometa ukinuta mogućnost parkiranja automobila
s jedne strane te ulice. Naravno da neće ostati tako, ali nećemo umanjivati
mogućnost prometa proglašavajući tu ulicu jednosmjernom. Zamisao nam je
sredstvima prikupljenima naplatom parkinga preurediti lijevu stranu nogostupa (uz
Varteks) i time stvoriti širi prostor i mogućnost uređenog parkiranja s
obje strane, za što je već gotovo idejno rješenje. Drago mi je da smo uočili
slične moguće probleme. Ipak, ako se ne krene s naplatom parkinga nećemo imati
ni sredstva da bismo postigli konačni cilj. Mislim da je mijenjati prometni
smjer ulice svakih dva-tri mjeseca puno opasnije od sadašnjega, privremenog
rješenja. Prije upuštanja u ovakve polemike treba znati da Grad Metković ne može
na svoju ruku mijenjati regulaciju prometa, za to je potrebna suglasnost MUP-a,
te bi bilo zanimljivo vidjeti bi li se dobila dozvola da se u središte grada
može ući samo jednom ulicom (don Radovana Jerkovića) pokraj Mercatora, kao što
to predlaže g. Dragović.
Kvalitetni prijedlozi
Prijedlog vezan uz tvrtke i velike
kupce vrlo je zanimljiv i korektan. Pokušat ćemo ga uključiti u sustav naplate
parkinga, kao i prijedlog za automobile na električni/hibridni pogon (ako bude
postojala mogućnost sufinanciranja takvoga projekta). Hvala na oba konstruktivna
prijedloga. Sve ovakve prijedloge podupiremo. Sami smo na početku rekli da je
nemoguće u startu stvoriti savršen sustav, ali se uz Vaše prijedloge, on se može
usavršiti tijekom tri prva mjeseca rada.
Na samom kraju rekao bih da ja u
sljedeće dvije i pol godine mandata neću poznavati riječ “oporba” jer smatram da
svi skupa moramo vući u istom smjeru za dobrobit našega grada. Isto tako,
svjestan sam da pola godine pred lokalne izbore kreće predizborni cirkus, za
koji bih najradije da ga nema, a neću ga osobno ni započinjati. Nadam se da će,
ako ga druge stranke budu potencirale, barem biti konstruktivan, a ne utrka za
bodovima. Ako bude tako, tko god nakon toga bude obnašao vlast, bit će od njega
koristi svima. Namjerno izbjegavam termine „ozbiljnih“ političara, jer ne želim
biti političar. Želim samo skupa s Vama i drugim sugrađanima zajedno napraviti
bolji Metković. Zato hvala na oba prijedloga koja ćemo pokušati uključiti u
projekt naplate parkiranja, a volio bih da se svojim prijedlozima uključe sve
sugrađanke i sugrađani i tako pomognu svome gradu.
gradonačelnik Metkovića
Božo Petrov