Počela gradnja dionice nasipa uz Put Narone
Nedavno smo posjetili gradilište nasipa za obranu od
poplava desne strane grada i iznenadili se urađenim. Poddionica od Duvrata do
Puta Narone u cijelosti je izgrađena čak i do visine 3,30 m n. m. Od voditelja
Projekta inž. Tihomira Galića doznali smo da radovi napreduju prema planu te da
je do sada u tijelo nasipa ugrađeno preko 72 000 metara prostornih materijala.
Od ukupno 4 200 metara poddionice Duvrat – Put Narone nasip
je izgrađen u duljini 3 900 metra, a postignute kote variraju od 2,45 do 3,30
m n. m. Zbog promjene trase, tj. uključivanja rubnih objekata na Duvratu u štićenu
zonu trenutno je preskočen dio nasipa od Ulice Zrinskih i Frankopana do buduće
crpne stanice na Duvratu. Na mjestima za koja su ispitivanja tla pokazala da su
bolje nosivosti postignuta je visina od 3,30 m n. m., dakle metar niže od konačne,
a na mjestima slabije nosivosti visina je 2,45 m n. m. Doznali smo da se radi o
mjeri opreza kako bi se tijelo nasipa na mekšemu tlu moglo postupno slijegati tj.
da ne bi došlo do njegova loma, odnosno propadanja u tlo. Na spomenutoj trasi
nedostaje još dva do tri posto radova kako bila dostignuta prva faza
izgrađenosti.
Skladgradnja je istovremeno započela s radovima na
poddionici nasipa uz Put Narone u duljini od 800 metara. Prema riječima inž.
Galića, radi se o najpristupačnijem dijelu jer je olakšano nasipanje izravno s
ceste prema Vidu pa će radovi do prve faze izgrađenosti biti gotovi u vrlo
kratkome roku, možda za dvadesetak dana.
Nakon toga slijedi najzahtjevnija dionica nasipa uz vodotok
Glibuša za što su pripremni radovi su već započeli. Tu će biti najviše problema
jer se u prvoj fazi predviđa izrada tzv. nožice (kameni nabačaj malo krupnijega
kamena), što podrazumijeva radove pod vodom. Tu će se zbog zahtjevnosti objekta
i osjetljivosti u prvoj fazi raditi do visine 2,20 m n. m., što je otprilike kota
postojeće ceste na Glibuši.
Hrvatske vode planiraju do jeseni na cijeloj dionici od
Duvrata do spoja Puta Narone s Putom Vida postići visinu od 3,30 m n. m. pa će
nasip već djelomično biti u funkciji obrane od poplava. Ipak, to neće biti pravi
nasip sve dok se s vanjske strane na njega ne položi bentonitni sloj (geomembrana
s punilom od bentonita koji bubri u dodiru s vodom) koji je vododrživ, a koji će
se položiti tek kada tijelo nasipa bude u potpunosti završeno. Za ulice Put Vida
i Marka Marulića provodile bi se mjere aktivne obrane od poplava jer će
nedostajati još poddionica u Hercegovini.
Radovi će uskoro započeti i na preskočenome dijelu na
Duvratu koji je trebao biti dugačak 285 metara, a nakon izmjena produljen je na
435 metara. Pripremljena je izmjena i dopuna projektne dokumentacije, angažiran
je projektant, obavljeni geodetski radovi pa bi nasip na tome dijelu trebao biti
gotov u roku od mjesec dana od trenutka kada započnu radovi.