Obrana od polave, studeni 2014.
Nasip je na Duvratu skrenut na izmijenjenu trasu kako bi se obuhvatile i kuće koje su prvotno ostale izvan štićene zone. Tijekom rujna i listopada okončani su radovi na izradi tijela nasipa (do kote 3.30). U tijeku su završni radovi na izradi unutarnjeg i vanjskog pristupnog puta do poljoprivrednih parcela. Predmetni radovi rezultat su izmjene i dopune projektnog rješenja – trase nasipa na predjelu Duvrat, odnosno rezultat razgovora i dogovora Grada Metkovića (mještana Duvrata) i Hrvatskih voda iz ožujka 2014.
Obrana od polave, studeni 2014.
Nasipa na Duvratu prema crpnoj stanici i ustavi Jerkovac. Predmetna poddionica kao i ukupna trasa nasipa od Duvrata do Glibuše izdići će se na "sigurnosnih" 3.30 m.n.m. te u tom stanju dočekati kišnu sezonu. Treba znati da izdizanje nasipa na kotu 3.30 još neće osigurati miran san desnoj obali jer tijelo nasipa samo po sebi nije vododrživo (što će potpuno završen nasip u konačnici biti), ali će Hrvatskim vodama dati idealne uvjete za provođenje aktivne obrane od poplava. Nadamo se da se neće provoditi ove godine.
Obrana od polave, studeni 2014.
Nasip u blizini gradilišta crpne stanice i ustave Jerkovac.
Obrana od polave, studeni 2014.
Vjerujemo da na ovoj koti trupa nikada neće zaplivati.
Obrana od polave, studeni 2014.
Gradilište crpne stanice i ustave Jerkovac.
Obrana od polave, studeni 2014.
Prije mjesec dana poduzeće Geoinvest d.o.o. Varaždin započelo je izvoditi specijalizirane radove na zaštiti građevne jame za CS, kao i temeljenja crpne stanice Jerkovac. Ti specijalizirani radovi obuhvaćaju izvođenje mlazno-injektiranih stupnjaka promjera 80 cm na dubini od 7 do 13 m. Ti bi radovi trebali biti gotovi do sredine prosinca o. g. te bi se nakon mirovanja od mjesec dana, sredinom siječnja 2015. započelo s izvođenjem radova na izgradnji CS Jerkovac.
Obrana od polave, studeni 2014.
U tijeku su završni betonski radovi na izgradnji regulacijske ustave Jerkovac. Nakon njihova okončanja, izvođači elektrostrojarskih radova Elmap d.o.o., Split i Neretvanski sliv d.o.o., Opuzen moći će pristupiti izvođenju svojih radova. Ustava će, vrlo moguće, u funkciji biti do Božića, ali s obzirom na to da predstavlja cjelinu s CS Jerkovac, tj. da im je rad sinkroniziran, u pravoj će funkciji biti tek kada se okončaju radovi na izgradnji crpne stanice Jerkovac.
Obrana od polave, studeni 2014.
Pogled na ustavu Jerkovac sa sjeveroistoka
Obrana od polave, studeni 2014.
Pravac sjeveroistok. Od ovoga mjesta do Puta Narone ima cca 3,385 km
Obrana od polave, studeni 2014.
Još uvijek se radi na izradi nožice nasipa – madraca, na najtežim i najnestabilnijim dijelovima trase nasipa na Glibuši. Krupnim kamenim materijalom izvodi se dio nožice nasipa – tijela nasipa ispod razine vode, dok se suhi dio izvodi od istoga miješanog kamenog materijala kao i čitavo tijelo nasipa. Budući da I. faza nasipa na dionici Glibuša predviđa izvođenje radova do razine prometnice Put Vida, a kako se želimo maksimalno pripremiti za nadolazeću kišnu sezonu i provođenje aktivne obrane od poplava, u krajnjem se dijelu nasipa uz prometnicu (da što manje utječe na proces stabilizacije tijela nasipa u toj fazi) izvodi mini-nasip koji će, ne daj Bože, Hrvatskim vodama u velikoj mjeri pomoći pri izgradnju zečjega nasipa i branjenja područja Glibuša.
Obrana od polave, studeni 2014.
Detalj nasipa na Glibuši
Obrana od polave, studeni 2014.
Ovo je krajnja točka Republike Hrvatske te se nasip prema građevinskoj dozvoli i gradi do ovoga mjesta. Daljnja izgradnja bit će moguća tek po pribavljanju građevinske dozvole za dio nasipa koji će se graditi na području Republike Bosne i Hercegovine. Fotografija je snimljena 7. studenoga 2014.
Obrana od polave, studeni 2014.
Isto mjesto četiri dana kasnije – 11. studenoga 2014.
Obrana od polave, studeni 2014.
U tijeku su pripremni radovi na izgradnji propusta Put Narone.
Obrana od polave, studeni 2014.
Propust Put Narone – trenutno se pribavljaju posljednji dokumenti za posebnu regulaciju prometa koja će trajati 2-3 tjedna, odnosno do okončanja radova na izgradnji propusta u dužini postojeće ceste. Radovi će biti iznimno zahtjevni s obzirom na veliki broj instalacija te blizinu položenog magistralnog cjevovoda NPKL. Ujedno molimo mještane Pruda, Vida i Metkovića za razumijevanje i strpljenje. Želja nam je radove izvršiti do sredine prosinca. Vozače molimo za oprezniju vožnju te poštivanje privremene posebne regulacije prometa na tih pedesetak metara ceste.
Obrana od polave, studeni 2014.
Započeli su i radovi na spajanju kanala Jerkovac na glavni odvodni kanal Jerkovac. Spoj će se obaviti ugradnjom betonskih cijevi profila 1000 mm i dužine 10 m. Ista će se tehnologija koristiti i pri spajanju kanala Struga s glavnim odvodnim kanalom Jerkovac.
Zahvaljujemo g. Galiću na iscrpnim opisima radova.