-802

Nije namijenjeno rješavanju problema kao što su:

- problematično ponašanje pojedinaca, nesporazumi sa
  susjedima i/ili bilo kojom skupinom ljudi

- bilo kakva hitna intervencija (poplava u stanu i sl.)

- psi koji ometaju lavežom ili nisu na uzici ili nemaju brnjicu

- požari, zagađenja zraka i vode

- buka

- prijedlozi za postavljanje novih posuda za otpad, novih
  rasvjetnih tijela, semafora i slično

- žalbe na rad gradskih tijela ili bilo kojih tijela javne uprave

- bespravna gradnja

- divljanje po cestama, konzumiranje droga, javna opijanja,
  nasilje nad životinjama, preprodaja i sl.

Za to postoje nadležna tijela kojima se uvijek možete obratiti.

SLUŽBENA STRANICA

POGLEDAJTE

POPIS ULICA

GRAD METKOVIĆ

TISAK

OSMRTNICE

30.3.2024.
Mate Bubalo
pok. Nikole
1950. - 2024.
Mate Bubalo

KONTAKT

priopćenje za javnost


MOST: Podnosimo račun na koji smo ponosni,
a zbog čega bi se Oršulić i Jambo trebali crvenjeti

 
 

Metković, 24. ožujka 2015.
 

Iako smo, kao i mnogi naši sugrađani, već prezasićeni silnim priopćenjima kojima nas oporbene stranke u Metkoviću zasipaju u posljednje vrijeme i time skreću naš fokus i energiju s bitnijih stvari, smatramo da smo dužni odgovoriti na teške i neutemeljene optužbe gosp. Nikole Oršulića i vodstva GO HDZ-a.

 Svakome je jasno da se već duže vremena radi o koordiniranim napadima na aktualnu gradsku vlast i plasiranju netočnih informacija iz krugova HSS-a i HDZ-a, koji su u koaliciji na državnoj i županijskoj razini, a evidentno je da i njihovi čelnici gradskih organizacija u Metkoviću Stipo Gabrić Jambo i Nikola Oršulić sasvim dobro surađuju.

Prozivanja iz vodstva metkovskoga HDZ-a na čelu s gosp. Nikolom Oršulićem za nepotizam i ostvarivanje privatnih interesa političkim djelovanjem, nitko više, osim nekolicine njihovih najzagriženijih simpatizera, ne doživljava ozbiljno. Stoga ćemo se osvrnuti na samo jednu optužbu koja zanima sve naše sugrađane i širu hrvatsku javnost. To je neutemeljena optužba za nerad, populizam i isprazna obećanja.

 Za početak ćemo se dotaknuti bezobrazne optužbe za minimalne plaće gradonačelnika i njegovih zamjenika. Nakon dolaska na vlast zatekli smo zapanjujuće velike dospjele i nedospjele obveze Grada i zaposlenike Gradske uprave s neisplaćenim trima posljednjim plaćama. U tom trenutku gradonačelnik je odlučio plaću srezati prvo sebi i pročelnicima za gotovo 30 %, a na kraju je svim zaposlenicima  Gradske uprave i gradskih ustanova određen minimalac od 3700 kn da bi se izbjegle prijeteće ovrhe.

  Osim toga, na prijedlog gradonačelnika, MOST-ova većina u Gradskom vijeću ukinula je naknade gradskim vijećnicima (200 kn po sjednici neto), predsjedniku GV (1000 kn mjesečno neto i zamjenicima predsjednika GV (500 kn mjesečno neto) i zamjenicima gradonačelnika (2500 kn neto).

  Nakon pet mjeseci stvorili su se uvjeti za ukidanje minimalca, ali plaća gradonačelnika nije vraćena na prijašnju razinu nego je gotovo 30 % snižena u odnosu na njegova prethodnika te je i sada jedna od najnižih gradonačelničkih plaća u Hrvatskoj (među 127 gradonačelnika u Hrvatskoj samo ih 17 ima plaću nižu od 10.000 kn; uz gradonačelnika Metkovića Božu Petrova, to su gradonačelnici gradova manjih od Metkovića poput Novalje, Čabra, Koprivnice, Zaboka, Pleternice, Kutjeva, Trilja, Slunja, Varaždinskih Toplica, Zlatara, Sv. Ivana Zeline, Iloka, Dugog Sela i Đurđevca).

 Ako gosp. Nikola Oršulić i lokalni HDZ rezanje plaće gradonačelnika i odricanje gradskih vijećnika i zamjenika gradonačelnika, kao i članova Nadzornih odbora i Upravnih vijeća u gradu smatraju samo populizmom, pozivamo ih da utječu na to da i župan Dobroslavić sreže svoju nemalu plaću od 36.800,00 kn bruto za iznos od 30 %, kao i plaće svojih zamjenika i pročelnika.

 Očekujemo i da HDZ-ova i HSS-ova većina u Županijskoj skupštini donese odluku o ukidanju vijećničkih naknada u iznosu od 1.000,00 kn mjesečno sljedeće dvije godine  do isteka mandata (to bi bio iznos od oko 1.800,000 kn bruto). Pozivamo Županiju, kojom upravlja  koalicija HDZ-a i HSS-a da tako ušteđen iznos uplate na račun Grada Metkovića da bi se dodatno smanjili dugovi koje je svojim upravljanjem prouzročio glavni HDZ-ov partner u Županiji  i prvi HSS-ovac u Županiji gosp. Stipo Gabrić Jambo.

 U svom priopćenju HDZ nas je prozvao da osim lažnih obećanja nismo učinili ništa te da je vrijeme podnijeti račun građanima. Iako smo to u više navrata činili, zbog GO HDZ-a koji očito slabo prati i čita o događanjima u Gradu Metkoviću, u nastavku još jednom podnosimo taj isti račun na koji smo ponosni, a zbog kojega bi se HDZ i njihov koalicijski partner Stipo Gabrić Jambo, ako imaju obraza, trebali crvenjeti:

 

GRADSKA UPRAVA 

  • Na današnji dan (24. ožujka 2015.) ukupne dospjele i nedospjele  obveze koje je proizvela bivša gradska vlast na čelu s gosp. Stipom Gabrićem Jambom, one koji su bile prikazane 7. lipnja 2013., kao i one koje su naknadno utvrđene i prihvaćene (izgubljeni sudski sporovi, račun za odvjetničke usluge Stipi Obrvanu za izgubljeni spor oko zgrade GKS-a i zgrade Gradske uprave u iznosu od 400.000,00 kn, izgubljen spor Grada s rukometašem Ivicom Obrvanom u iznosu od 600.000,00 kn zbog preuzimanja duga RK Metkovića,  nanovija obveza nastala zbog nedavnoga javnobilježničkog potpisa bivšega gradonačelnika kojim je prihvatio dug od 100.000,00 kn prema ugostitelju Mareviću – Restoran Vaga, unaprijed preuzete obveze za prijevoz klubova) iznose 18.240.000,00 kn. Ako tome pridodamo mogući dug Gradskoga gospodarstva za uređenje Trga i Gradskoga parka u iznosu od 3.000.000,00 kn (uključujući kamate koje i dalje rastu) ukupan iznos obveza koje nam je ostavila bivša gradska vlast iznosi više od 20.000.000,00 kn što još uvijek nije konačan iznos ukupnih naslijeđenih obveza.

  • Odgovornim i racionalnim upravljanjem Gradom, kao i štednjom u koju smo krenuli od sebe, sveli smo naše dospjele obveze na 5.630.000,00 kn, što uz nedospjele obveze od 1.870.000,00 kn, danas čini ukupne obveze Grada u iznosu 7.500.000,00 kn, u odnosu na početnih 18.240.000,00 kn. To znači da smo do ovog dana smanjili obveze Grada Metkovića za 10.740.000,00 kn (bez duga PDV-a za Gradski park i Trg jer do sudske presude još ne znamo hoće li i to pasti na leđa Grada Metkovića).

  • U gradskoj upravi iz temelja je posložen novi financijski sustav, koji sad zbog kvalitetna rada uz racionalno upravljanje financijama, osigurava da Grad Metković ne vraća samo dugove prijašnjega gradonačelnika, već uredno rješava tekuće i novonastale obveze, čime pripadamo vrlo malom broju općina i gradova u RH. Na primjer, odmah na početku mandata krenuli smo s urednim podmirivanjima tekućih obveza, i u trenutku kad smo platili struju, dobili smo zahvalnicu HEP-a, budući da Grad Metković dotad nije podmirivao obveze u zakonskom roku, čime je naš potez njima bio očito jedinstven događaj. Naravno, nastavili smo s istom praksom i u daljnjem radu.  Danas sve dospjele obveze isplaćujemo unutar 7 dana, za razliku od prijašnjeg vremena kad su se taložili milijuni i milijuni dospjelih neplaćenih obveza i gdje nije postojala ni lista dobavljača kojima je Grad bio dužan, bez postojanja bilo kakve evidencije prije 2009. godine jer je disk na kojemu su postojali podatci „spržen“. Primjer koji govori koliko smo solventni jest i taj što smo u samo prva tri mjeseca ove godine platili 1.013.732,60 kn građevinskih radova u roku od tri dana od podnošenja računa, a plaće zaposlenika u ovih skoro dvije godine nisu nikad stizale nakon 5. dana u tekućem mjesecu.

  • Što se tiče funkcioniranja upravnih odjela, Gradska uprava od početka mandata krenula je u rješavanje sudskih sporova koje smo zatekli pri primopredaji vlasti, a koji se nisu rješavali zadnjih desetak godina, te smo u ovom razdoblju riješili 6 postupaka, od kojih su neki prethodnim nerješavanjem uzrokovali nepopravljivu štetu u vidu astronomskih kamata koje smo morali plaćati (poput zadnjeg spora gdje se platilo 632 455,80 kn, umjesto 200 000 kn fizičkoj osobi jer bivši gradonačelnik, nakon preuzimanja obveza s RK Metković na Grad Metković 2004. godine, nije htio ispuniti s njegove strane potpisani ugovor). To je nastalo zbog bivše gradske politike da se odgodi izvršenje postupka ne vodeći računa o konačnim posljedicama. Citiram jednog zaposlenika, koji je tad izjavio: „Zašto se brinete oko toga kad se možete ovako 'pepati' i idućih 15 godina? Račune će svakako platiti netko drugi.“ Budući da sada mi moramo podmirivati ove obveze, nismo u mogućnosti dodatno djelovati i pomagati onoliko koliko bismo htjeli. Na primjer, danas plaćamo godišnje jednom odvjetniku koji je angažiran za vrijeme bivše gradske vlasti u svrhu tadašnjeg spora dug od 208 497,12 kn dvije godine, a mogli smo, na primjer, umjesto toga dati 43 dodatne stipendije studentima godišnje.  Osim toga, Gradska uprava krenula je individualno, prije javnoga izlaganja zemljišne knjige, u rješenje imovinsko pravnih odnosa sa svim zgradama, te smo nakon 20 godina postigli sporazum s gotovo svim zgradama u gradu Metkoviću, uključujući na primjer i veliku zgradu u Sportskoj ulici, gdje su stanari upoznati s vrlo netransparentnim djelovanjem Grada 2005. godine kad se Grad Metković, bez suglasnosti stanara, uknjižio na 3/4 kompletnog zemljišta zgrade i parcele oko zgrade. Osim toga, Gradska uprava krenula je u proces ocjenjivanja svojih zaposlenika od preuzimanja funkcija, što je dosad trebala biti obveza Gradske uprave, a nije se provodila, čime su sustavno kršena zakonska prava službenika Gradske uprave.

 

PROJEKTI I RAZVOJ GRADA

Osim odgovorna upravljanja i vraćanja tuđih dugova u godinu i 6 mjeseci realizirali smo mnoge projekte i poboljšali rad gradskih ustanova i poduzeća pa navedimo i što je učinjeno i u čemu su sve gradske ustanove i poduzeća ostvarila napredak:

 

1)  Nakon našeg dolaska na vlast Hrvatske vode izabrale su novoga izvođača Skladgradnju d.o.o. koji je u proteklom razdoblju intenzivno radio na izgradnji nasipa i sustava obrane od poplava desne obale grada Metkovića, koji već sada u slučaju manjih poplava može pomoći aktivnoj obrani. Osim toga, inicijativom gradonačelnika Bože Petrova i stanovnika Duvrata riješeno je uvrštenje dijela Duvrata u branjenu zonu, što za bivše gradske vlasti nije bilo učinjeno.

 

2)  Grad Metković je preko Ministarstva regionalnoga razvoja iz EU fondova izvukao 539.000,00 kn za uređenje raskrižja Splitske ulice i Ulice A. K. Miošića,  kao i za izgradnju kolektora za oborinske vode u dužini od 400 metara (ukupna vrijednost radova s PDV-om je 1.080.000,00 kn). Navedeno raskrižje nedavno je uređeno.

 

3) Nakon složenoga višegodišnjeg postupka i održane Javne rasprave krajem kolovoza, do konca  2014. godine dobili smo sve potrebne suglasnosti  na Izmjene i dopune Prostornoga plana uređenja grada Metkovića. Taj je važan dokument za razvoj grada usvojen na prošlome Gradskom  vijeću, a ovih dana dostavljen je za provođenje svim mjerodavnim institucijama.

 

4) Uz donošenje izmjena i dopuna Prostornoga plana uređenja grada Metkovića jedan od najvažnijih zaključaka Gradskoga vijeća Grada Metkovića u proteklom vremenu zasigurno je i Obnova zemljišne knjige. Obnova zemljišne knjige Metkoviću je povijesni projekt kojim se prvi put nakon više od sto godina u cijelosti sređuju imovinskopravni odnosi, koje je nekoliko društveno-političkih uređenja zanemarivalo. Izmjere su završene 16. siječnja 2015. godine, a u samo petnaest dana, inicijativom Grada Metkovića, odrađen je posao od ovjere do izlaganja izmjera. Inače, drugi gradovi čekaju za ovu proceduru od jedne do šest godina (poput Grada Ploča, koji je za potpis početka izlaganja od ovjere izmjere čekao godinu i dva mjeseca). Uz usvojenu Izmjenu i dopunu prostornog uređenja i sređenu zemljišnu knjigu steći će se preduvjeti od kojih će imati svi korist - i Grad i građani.

a)   Građani će besplatno dobiti uslugu sređivanja vlasništva nekretnina za što su dosad trebali platiti putem odvjetničkih i geodetskih usluga u prosjeku više od 10 000 do 15 000 kn po čestici, a nerijetko i više od tog iznosa.

b)   Većina poljoprivrednih proizvođača na našem području do danas nije mogla ostvariti nikakve poticaje za svoju proizvodnju zbog nesređenih imovinsko-pravnih odnosa, što ih je činilo nekonkurentnim i u našoj državi, a pogotovo sada na globalnom tržištu. Rješavanjem obnove zemljišne knjige, uz provođenje dodjele državnoga poljoprivrednog zemljišta, riješio se i ovaj problem.

c)  Kada jednoga dana nova k. o. Metković stupi na snagu, Metković više neće biti „kompliciran“ za ulaganje jer će biti grad sa sređenim vlasništvom u kojemu građani i investitori za tridesetak sekundi mogu ishoditi osnovnu stvar za normalan život i za  investiciju  - vlasnički list.

d) Dugo vremena zanemarivan, Metković je sada dobio zasluženu priliku postati „sređenim gradom“. Godinama je gospodarski napredak kočen, između ostaloga, i zbog nesređenoga vlasništva i nedostatka razumijevanja što sređeno stanje znači.

e)  Manjemu broju pojedinaca takvo je nesređeno stanje koristilo da bi nemoralno stjecali vlasništvo nad čime ne bi trebali biti vlasnici, na što ubuduće neće moći računati.

 

5)  Rekonstruirana je ulica Andrije Hebranga, a sveukupna cijena bila je 1.404.667,18 kn. Ovaj iznos u potpunosti smo isplatili iz gradskog proračuna, a odgovarao je iznos kojeg je potpisao bivši gradonačelnik, umjesto da se projekt rekonstrukcije kandidirao na Ministarstvo regionalnog razvoja, gdje je Grad mogao uštedjeti 70% sredstava.
Na ovoj ulici smo pokazali da se možemo nositi sa svim problemima koje nam netko ostavi (nije bilo uopće glavnog projekta po kojem se radila ulica već 3 različita idejna projekta, kompletan iznos isplaćen je tijekom našeg mandata, rađeni su brojni pritisci uz lažnu kaznenu prijavu i odugovlačenja). Pokazali smo da nikad nećemo popustiti pritiscima i zastrašivanjima, već ćemo sa svoje strane u potpunosti ispoštovati svoje obveze, a to isto ćemo tražiti od svakog onog tko bude poslovao s Gradom Metkovićem. 

 

6)  Nakon višegodišnjega postupka, početkom ove godine od mjerodavnoga smo ministarstva dobili Rješenje o dobivanju 7,6 hektara u vlasništvu RH na području Dubravice za izgradnju gospodarske zone. Budući da je bilo potrebno platiti naknadu za  vrijednost šuma od 570.000,00 kn, 30. prosinca 2014. godine uplatili smo jednokratno navedeni iznos i ostvarili uvjete iz Rješenja o  izdvajanju 7,9 ha u vlasništvu RH  te postali vlasnici zemljišta  za potrebe izgradnje Gospodarske zone Dubravica

 

7) Cijelo vrijeme dosadašnjega trajanja našega mandata nastojali smo, koliko god je to bilo moguće, rasteretiti građane smanjenjem različitih nameta. Tako smo smanjili komunalni doprinos i do 75 %, a obiteljima s petero i više djece čak ga i ukinuli. Komunalne naknade smo, također, smanjili 50 % obiteljima s četvero i više djece. U okviru skromnih mogućnosti ponovno smo uveli studentske stipendije i uveli dar za treće i svako sljedeće dijete jer ova Gradska uprava želi da Metković bude grad obrazovanih i mladih.

 

8)  Osim toga, donesena je Odluka o smanjenju cijene programa Dječjega vrtića Metković, prema kojoj roditelji za drugo dijete u vrtiću plaćaju 20 % manju cijenu ili u slučaju da imaju troje djece u vrtiću cijena se spušta i za 30 %. Za četvrto i svako sljedeće dijete roditelji su oslobođeni plaćanja u cijelosti. Također, samohrani roditelji ostvaruju pravo na olakšicu u visini od 20%. Danas, za razliku od vremena bivše gradske vlasti, Grad Metković u potpunosti poštuje doneseni proračun na početku godine te su time i privatni vrtići sufinancirani, a ne samo navedeni kao želja na papiru, što se događalo nekoliko zadnjih godina bivše gradske vlasti.

 

9) Grad Metković je, također, subvencionirao i prijevoz učenika srednjih škola koji imaju prebivalište u naseljima Vid, Prud, Dubravica i Glušci, a koji pohađaju Srednju školu Metković ili Gimnaziju Metković. Grad je donio Odluku o izmjenama i dopuni Odluke o subvencioniranju prijevoza učenika srednjih škola kojom se subvencija proširuje i na naše učenike koji pohađaju srednje škole u Pločama i u Opuzenu.

 

10) U socijalnoj skrbi pružana je novčana pomoć obiteljima i samcima za podmirenje troškova stanovanja, ogrjeva, novčane pomoći obiteljima i samcima koji zbog trenutačnih materijalnih teškoća nisu bili u mogućnosti podmiriti osnovne životne potrebe. Sufinancirane su udruge iz socijalne, zdravstvene, humanitarne djelatnosti te udruge hrvatskih branitelja.

 

11) Osim toga, osnovana ja Zaklada Iva Petrušić koja djeluje već pola godine u pomoći socijalno ugroženim osobama i obiteljima. Do sada je Zaklada zaprimila 35 zahtjeva za pomoć; 28 ih je pozitivno riješeno, pet odbijeno, a dva su odgođena zbog nedostatnih informacija. Ukupno je podijeljeno oko 20.000,00 kuna socijalne pomoći.   Provedena je humanitarna akcija u kojoj je prikupljeno oko 23.000,00 kuna za  dječaka Ivana Bebića. Tako je sveukupan iznos pomoći oko 43.000,00 kuna, što nije malo  u ovim teškim vremenima.

 

12) Osim izgradnje nasipa, najveće ulaganje je u Prirodoslovni muzej. Od dolaska na vlast Mosta nezavisnih lista, Ministarstvo kulture osiguralo je 6.600.000,00 kuna za Prirodoslovni muzej u zgradi Vage. U tijeku su završni radovi na postavu pa se njegovo otvorenje očekuje možda čak i u svibnju. Ne treba ni govoriti što će to značiti za buduću turističku ponudu našega grada te da će se Metković time još više učvrstiti kao kulturno središte doline Neretve.

 

13) Drugo, opsegom i financijski značajno manje, ali ne i manje važno kulturno postignuće Metkovića otvaranje je podružnice Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Aktivnošću Grada u kolovozu 2014. Metković je dobio podružnicu Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, koja je smještena na 3. katu Vage. Za  početak nam dolaze znanstvenici s IHJJ-a iz Zagreba, koji po srednjim školama održavaju dijalektološke radionice, a pripremaju i veće projekte u koje će biti uključeni i nezaposleni diplomirani kroatisti.

 

14) Uz financijsku potporu Fonda za zaštitu okoliša (40 % ukupnog iznosa) izrađen je energetski pregled javne rasvjete, čime su se stekli uvjeti za nastavak radova na njezinoj modernizaciji te postizanju ušteda.

 

15) Sva gradska poduzeća i ustanove s izmijenjenom upravom počela su poslovati pozitivno, uglavnom s dobiti, te su realizirali ili započeli s realizacijom mnogih projekata:  

 

GRADSKA PODUZEĆA I USTANOVE

 

Metković d.o.o.

Gradska tvrtka Metković d.o.o. zajedno s Gradom Metkovićem  povukla je znatna sredstva iz različitih izvora za izradu projektne dokumentacije, kupnju specijalnoga vozila te je realizirala mnoge projekte i intenzivno krenula u rješavanje kanalizacijske mreže na području grada Metkovića:

  • Nabavljeno je specijalno vozilo za održavanje sustava javne odvodnje vrijedno 1.749.000,00 kn, od čega je Metković d.o.o  platio samo 18 % i još će platiti 40 % kreditom na 10 godina. Ostalo je darovnica. (Financiranje putem JADRAN 2: Svjetska banka, bespovratna sredstva, naknada za razvoj.)

  • Potpisan je ugovor za Izradu studijsko projektne dokumentacije potrebne za prijavu projekata sufinanciranih iz EU fondova Podprojekt Metković: 3.899.350,00 kn. Radi se o razvoju sustava vodoopskrbe i odvodnje grada Metkovića kojim će biti pokrivene sve ulice. (Financiranje putem JADRAN 2: Svjetska banka, bespovratna sredstva, naknada za razvoj.)

  • Potpisan je Ugovor za Izradu studijske i tehničke dokumentacije biljnog uređaja za pročišćavanje otpadnih voda naselja Prud: 1.020.577,21 kn s PDV-om 1.275.721,51 kn  (Financiranje putem JADRAN 2  - sve bespovratna sredstva.)

  • Izrađena je studijsko projektna dokumentacija potrebna za prijavu projekata sufinanciranih iz projekta EIB/CEB (Ulica Splitska i A. K. Miošića): 274.725,00 kn. (Financiranje putem naknade za razvoj  od 2,19 kn/m³.)

  • Rekonstrukcija dijela cjevovoda u Splitskoj ulici: 54.594,50 kn. (Financiranje putem naknade za gradnje od 1,50 kn/m³.)

  • Nadzorno-upravljački sustav Vodoopskrbnog sustava Metković: 328.044,00 kn. (Investicije putem naknade za gradnju od 1,50 kn/m³.)

  • Izrađeni su projekti u vodoopskrbi i odvodnji za pojedinačne ulice u ukupnoj vrijednosti od 85.100,00 kn. (Glavni projekti u ulicama: Neretvanskih gusara, A. K. Miošića, Ilije Bošnjaka.)

  • Obavljeno je kompletno snimanje postojećeg sustava javne odvodnje na lijevoj obali rijeke Neretve i napravljen je izvještaj o postojećem stanju kolektora, a sve u svrhu izrade projektne dokumentacije za EU fondove. Vrijednost snimanja i izrade elaborata postojećeg stanja sustava javne odvodnje iznosi: 100.000,00 kn. (Financiranje putem naknade za razvoj od 2,19 kn/m³.)

 U ovoj će se godini realizirati sljedeće investicije:

  • Dovršetak Ugovora vezanog uz  Izradu studijsko projektne dokumentacije potrebne za prijavu projekata sufinanciranih iz EU fondova Potprojekt Metković.

  • Projektiranje, izrada, dobava, izgradnja, montaža, testiranje i puštanje u rad biljnog uređaja za pročišćavanje otpadnih voda naselja Prud. (Vrijednost 7.000.000,00 kn – Financiranje putem JADRANA 2, sve bespovratna sredstva – GEF darovnica Svjetske banke.)

  • Izgradnja kanalizacijskog kolektora u Splitskoj ulici i u Ulici A. K. Miošića. (Vrijednost 3.500.000,00 kn – Financiranje putem Programa EIB/CEB u 90 % iznosu, a 10 % Metković d.o.o. putem naknade za razvoj od 2,19 kn/m³.)

  • Izgradnja kanalizacijskog kolektora u dijelu Ulice Nikole Tesle (Vrijednost 1.500.000,00 kn – Financiranje putem Programa EIB/CEB u 90 % iznosu, a 10 % Metković d.o.o. putem naknade za razvoj od 2,19 kn/m³.).

 

Čistoća d.o.o.

I drugo veliko gradsko poduzeće Čistoća d.o.o. ostvarilo je znatan napredak i izvuklo značajna sredstva iz različitih izvora, kojima je, zajedno sa svojim sredstvima, financiralo ulaganja. Dugovanja su smanjili sa 347.265,39  kuna duga na dan 5. srpnja 2013., na iznos ispod 80.000,00 kuna na dan 30. prosinca 2014. Uza sve to, smanjili su rokove plaćanja od preko 60 dana na rokove plaćanja ispod 30 dana. Uz financijsku kontrolu priljeva i odljeva sredstava, uspjeli su investirati 2.000.000,00 kuna, od čega je 400.000,00 kn bespovratnih sredstava:

  • Iveco sandučar cijena: 124.825,00 kn (s PDV-om)

  • Buldožer: 117.157,50 kn (s PDV-om)

  • Drobilica za grane:  80.745,00 kn (s PDV-om)

  • Komposteri: 41.250,00 kn (s PDV-om)

  • Posude za otpad: 468.225,65 kn (s PDV-om)

  • Nabava male smećare / multifunkcionalnog vozila: 1.007.998,64 kn (s PDV-om)

  • Kosilica za multifunkcionalno vozilo 160.761,56 kn.

U ovoj godini nabavit će se:

  • oprema za odvojeno skupljanje otpada na kućnom pragu, i to posude za papir te posude za plastiku i staklo koje ćemo podijeliti građanima

  • komposteri za građane, kojima ćemo smanjiti udio biorazgradivoga otpada odloženoga na odlagalištu

  • novo vozilo za skupljanje otpada

  • oprema za čipiranje i obračun usluga skupljanja otpada temeljem volumena.

Nedavno je sklopljen i Ugovor o izradi Idejnoga projekta za proširenje i nadogradnju odlagališta otpada, što je potrebno za ishođenje izmjene i dopune postojeće lokacijske dozvole. U taj će projekt biti uključena izgradnja reciklažnoga dvorišta i minisortirnice otpada te proširenje odlagališta.

 

Metković razvoj d.o.o.

 Imenovanjem novoga Nadzornog odbora i direktora tvrtke Metković razvoj d.o.o. u  svim područjima njihove djelatnosti vidljive su bitne promjene.

Pristupilo se zamjeni dotrajalih krovova na objektima veletržnice te se posvećuje više pažnje održavanju čistoće na cjelokupnom prostoru veletržnice.

Smanjene su gužve i nedopuštena parkiranja autobusa na Autobusnom kolodvoru.

Gradska tvrtka Metković razvoj d.o.o.  konačno je počela opravdavati riječ „razvoj“ u svome nazivu te početkom  2014. osniva Odjel za informatičke  i tehničke djelatnosti u kojem je razvila za građane besplatnu internetsku i mobilnu aplikaciju "Metković bez problema" namijenjenu građanima za prijavu svih vrsta komunalnih problema, usko integriranu u rad Odsjeka komunalnog redarstva pri Gradu Metkoviću te gradske tvrtke Čistoća i Vodovod Metković. U tijeku je i rad na proširenju mogućnosti aplikacije za moguću integraciju za ostale JLS u RH.

Tvrtka je implementirala i nadzorni sigurnosni sustav u gradsku upravu te razvila i implementirala aplikaciju kojom korisnici gradskog parkinga na vrijeme dobivaju besplatne SMS obavijesti o isteku kupljenih parkirnih karata, te radi na implementaciji sustava plaćanja parkinga i putem interneta.

Nabavljen je i postavljen informativni LED video display koji, osim za komercijalno oglašavanje po cijenama daleko ispod tržišnih služi i za oglašavanje građanima važnih informacija i događanja svih gradskih ustanova, sportskih događanja te obavijesti policije i vatrogasaca.

Provedeno je anketiranje sa svim voditeljima odsjeka u Gradskoj upravi i stvorena kvalitetna podloga za novi portal Gradske uprave, čija je izrada u tijeku, a koji će služiti građanima da bi što brže i lakše dobili sve potrebne informacije i mogli zatražiti i uputiti potrebne potvrde, zahtjeve i molbe.

Tvrtka je usko surađivala i surađuje i u tehničkom i u oglašivačkom dijelu za novootvoreno Kino Pobjeda implementacijom financijskoga sustava naplate, oglašivačke platforme na plazmama i LED displayu, vizualnom identitetu kina, kinoulaznicama i sustavu rezervacija te se, osim spomenutoga, bavi i izradom oglasa, proizvodnjom web-stranica, održavanjem, savjetovanjem i implementacijom računalne opreme i sustava grada i svih gradskih tvrtki i ustanova.

Pokretač je i implementacije GIS Cloud platforme za upis, upravljanje i pregled prostornih podataka koji će Gradskoj upravi i njezinim članicama, ali i građanima, dati točan (temeljen na GPS koordinatama) i trenutačan uvid u različite vrste prostornih podataka (poput pregleda zelenih otoka, groblja, rasvjetnih tijela, cjevovoda, šahtova, popisa gradske imovine itd.).

Tvrtka radi i na pripremi projekta financiranja i gradnje vlastite optičke infrastrukture u vlasništvu Grada Metkovića, čime bi Metković izišao iz vrlo nepovoljne pozicije u kojoj se trenutno nalazi zbog bivše vlasti koja je budzašto dala u najam cjelokupne postojeće digitalne telekomunikacijske kanalizacije jednom od telekoma.

Osim toga, Tvrtka  provodi i naplatu parkiranja na javnim površinama  čime je, osim novih samoodrživih radnih mjesta, povećala svoje prihode koje će nastaviti ulagati u druge projekte poput gradskog interneta te radi na implementaciji sustava digitalnih obavijesti s redom vožnje na autobusnom kolodvoru.

Osim instalacije  opreme za Hotspotove, za koje je Turistička zajednica dobila od Ministarstva turizma 30.000,00 kn, Metković razvoj d.o.o. dodatno je uložio značajna sredstva u izgradnju i održavanje gradske bežične internetske mreže u komercijalne svrhe. Na terenu je dovršena izgradnja mreže i ispitivanje kvalitete bežičnoga signala i praćenje stabilnosti mreže s testnim korisnicima po cijelom gradu pa uskoro kreće komercijalna ponuda usluge pristupa internetu  građanima po puno povoljnijim cijenama od onih koje nude ostali komercijalni pružatelji usluga pristupa internetu.

 Tvrtka je, također, angažirana na izradi destinacijskog portala TZ Grada Metkovića.

Zadnjih godinu dana Tvrtka intenzivno radi na prikupljanju podataka potrebnih za izradu investicijske studije za prerađivački pogon ploda mandarine u sok i eterično ulje. Napravljen je niz sastanaka s otkupljivačima i potencijalnim ulagačima koji, kao i svi proizvođači u dolini, podržavaju taj projekt.

Kako se vidi iz priloženoga. Metković razvoj d.o.o. praktično je od živoga mrtvaca 2013. godine došao do statusa poduzeća koje radi, zapošljava i  mijenja izgled našega grada nabolje.

 

 Ustanova za kulturu i sport

 Budući da se bivša vlast nije javila na Natječaj Ministarstva kulture, tj. Projekt digitalizacije kojim je 28 gradova u Hrvatskoj dobilo novac za osuvremenjivanje i obnovu gradskih kina, bili smo prisiljeni tražiti drugi način, i našli smo ga preko Natječaja za javne potrebe u kulturi. U Ministarstvu su to prepoznali i dodijelili nam 300.000,00 kuna za ponovno pokretanje kina u Metkoviću.

U kazališnu dvoranu ugrađena je najsuvremenija oprema. Tako je za zvuk zadužen surround sustav L-Acoustics, a digitalna kinooprema zadovoljava suvremene DCI standarde. U konačnici, sve to stajalo je oko 730.000,00 kn. Dodatnih 40.000,00 kn potrošeno je na razne preinake i otklanjanje nedostataka, što je prema zakonu trebalo biti i prije učinjeno. Plaćena su i dugovanja nastala još od uvođenja klimatizacije u iznosu od oko 150.000,00 kn.

 Da je ispunjenje obećanja o povratku kina u Metković i silan trud i financijsko ulaganje imalo smisla, govori podatak da je od otvorenja 6. ožujka ove godine u Ustanovi za kulturu i sport Metković do 20. ožujka na 10 projekcija filmove vidjelo preko 2.000 gledatelja.

 

Dječji vrtić Metković

 Dječji vrtić Metković, unatoč smanjenju sredstva iz Gradskog proračuna u iznosu od 400.000,00 kn, poslovao je pozitivno u 2014. godini te je smanjio dug prema dobavljačima za 600.000,00 kn. Osim toga, Gradska uprava već do siječnja 2014. uspjela je podmiriti tri zaostale plaće prema djelatnicima Vrtića, i to bez smanjivanja njihovih plaća, dok su ostali bili na minimalcu.

Popravljen je sustav grijanja, smanjeni telefonski računi i računi mobitela, obavljeni godišnji servisi i još dosta toga čega prije nije bilo. Zbog sigurnosti djece vrata su se konačno počela zaključavati i uvedena je kontrola na ulazu, sređuju se Matične knjige djelatnika i druga dokumentacija, uveden je protokol nabave pa se više ne može dogoditi da se na računu nađu artikli koji nikada nisu ušli u Vrtić. Zapošljavanje djelatnika provodi se u skladu sa zakonom, vodeći brigu o dužini vremena od stjecanja diplome da bi se ispravile nepravilnosti u zapošljavanju.

Kriminalistička policija je protiv bivšega ravnatelja podnijela kaznenu prijavu zbog podizanja gotovine s računa Vrtića, koju je zadržavao za sebe, što pokazuje kako se u Vrtiću ranije poslovalo.

  

Javna vatrogasna postrojba Metković

 Javna vatrogasna postrojba Metković, kojoj je Grad osnivač, vratila je sve dugove koje je imala prema dobavljačima, kao i dug prema sazivu staroga Upravnog vijeća.

Kako je vidljivo iz financijskog izvješća za 2014 godinu, a koje je objavljeno na web-stranici Ustanove,  JVP Metković je 2014. godinu završila sa 304.308,00 kn dobiti, dok je na razini 2013. godine imala iskazan manjak prihoda nad rashodima u iznosu od 48.275,00 kn. Prikazana dobit u 2014. godini nije samo financijski podatak, nego je to postignuto isključivo racionalizacijom poslovanja i preraspodjelom radnih mjesta unutar Postrojbe, kao i poboljšanim rezultatima u obavljanju usluga u djelokrugu rada JVP Metković kao gradske ustanove.

Tijekom 2014. godine od osobne zaštitne opreme, na čiju se nabavku Postrojba i fokusirala jer je stara dotrajala, utrošeno je oko 50.000,00 kn, napravljena je ljetna učionica – montažni objekt ugrubo procijenjen na 25.000,00 do 30.000,00 kn

Uza sve to nabavljena je i oprema: 

  • 5 bristol XFlex odijela, već plaćeno oko 50.000,00 kn realizirano 2014.

  • naručeno još 9 odijela ukupne vrijednost oko 140.000,00 kn, realizacija do kraja ožujka 2015.

Postrojba je nabavila ili će nabaviti u 2015.:

  • HOLMATRO sjekač – 15.000,00 kn - realizirano 2014.

  • Različitu vatrogasnu opremu vrijednu 32.600,00 kn.

 

 Turistička zajednica Grada Metkovića

U siječnju 2014.  proveden je natječaj i izabrana direktorica Turističkoga ureda, čime su se ispunili svi uvjeti za normalno funkcioniranje Turističke zajednice. Grad je u suradnji s TZ-om sudjelovao u prijavama na natječaje za niz turističkih projekta, od kojih su najvažniji Projektna dokumentacija za objekt Lađarski dvori, za što je dobiveno 300.000 kn.

Grad Metković sudjelovao je i na natječaju Programa poticanja slobodnog pristupa internetu u turističkim destinacijama Hotspot Croatia u 2014. godini, za što je Ministarstvo turizma odobrilo nepovratna sredstva za sufinanciranje uspostave najmanje pet novih pristupnih točaka u iznosu od 30.000,00 kuna.

Također, povećao se i broj turističkih manifestacija kojima Grad nastoji obogatiti svoju turističku ponudu (Dani neretvanske kneževine, Raštikijada, Cipolijada, Ilijada-trek itd...) te u suradnji s drugim subjektima, ustanovama i privatnim sektorom privući što više stranih i domaćih gostiju u naš grad.

Predstavnici Grada imenovani su u prošireno povjerenstvo za pripremu prijedloga za proglašenje tematskih turističkih cesta Dubrovačko-neretvanske županije. Nastavljena je kontinuirana suradnja u vezi s uređenjem grada, kao i organiziranjem koncerata i događanja koji pozitivno utječu na promociju i razvoj turizma.

 

Iz svega gore iznesenoga da se zaključiti da smo, zapravo, zahvalni gosp. Oršuliću i ostalima koji su nas prozvali za nerad, populizam i isprazna obećanja te „natjerali“ da u javnost iziđemo s ovako opširnim izvješćem, premda smo svjesni da će gospoda iz HDZ-a i HSS-a odustati s čitanjem već na prvoj stranici te i dalje nastaviti prozivanjima aktualne gradske vlasti, bez obzira na to kakve argumente podastrli javnosti. 

  

Predsjedništvo Mosta nezavisnih lista

 

 

FAKSIMILI DOKUMENATA KOJI POTKREPLJUJU TVRDNJE O NAKNADNO UTVRĐENIM OBVEZAMA GRADA,
A ZA KOJE JE ODGOVORNA BIVŠA GRADSKA VLAST

 

Izjava Stipo Gabrić Jambo
Nagodba Crveni križ
Presuda Ivica Obrvan Linci
Sporazum Stipe Obrvan