vijesti www.metkovic.hr

 Promet

Do Dubrovnika, ipak, kroz BiH

Metković, 3.5.2012. - Kako je danas objavljeno, u Zagrebu su se susreli ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić i njegov kolega iz BiH Damir Hadžić i dogovorili da će krajnji jug Hrvatske s ostatkom zemlje biti povezan brom cestom. U sklopu toga projekta redefinirat će se sporazum o korištenju Luke Ploče i željezničke pruge Metković-Ploče.
   Kako donosi index.hr hrvatska će strana pripremiti sporazum o koridoru, a BiH prijedlog sporazuma o naprednom korištenju Luke Ploče i pruge od Metkovića. Cestovni koridor kroz neumsko zaleđe bio bi dug 5,5 kilometara, bez tunela, i stajao bi pet milijuna eura. Dogovorene su pripremne radnje za potpisivanje sporazuma za gradnju koridora, za koji je potrebno i pozitivno mišljenje Europske komisije…„Ta bi dionica bila povezana na postojeću državnu cestu i Hrvatska bi za nju imala koncesiju, a prometovalo bi se bez zaustavljanja. Dio spojne dionice kroz BiH radila bi BiH, a dio koji prolazi kroz Hrvatsku radila bi naša zemlja“, objasnio je Hajdaš Dončić za HTV.
   S obzirom na skori ulazak Hrvatske u EU, na razini dviju vlada trebalo bi definirati novo viđenje i tumačenje korištenja Luke Ploče i željezničke pruge Metković - Ploče. „Dogovoreno je da će prijedlog sporazuma o naprednom korištenju Luke Ploče i željezničke pruge Metković - Ploče izraditi bosanskohercegovačka strana. I taj sporazum mora dobiti odobrenje Bruxellesa“, rekao je Hadžić.
   Spominje se i cijena od oko 5 mil € za dionicu kroz BiH dugu 5,5 km. Radi se o relativno malome novcu (nešto više od 40 mil. kuna) i po kilometru usporedivom s cijenom izrade nasipa za obranu od poplava desne strane Metkovića. Naravno, Hrvatska bi još trebala platiti i gradnju ceste do granice s BiH i od granice s BiH do Dubrovnika. Koliko znamo, autocesta A1 je trenutno definirana do čvora Metković (spoj s 5C), a kako će i kuda dalje ne zna se. Logika govori o nastavku gradnje (brze ceste?) preko Podrujnice na Krvavac pa mostom preko Neretve duž obronaka slivanjskih brda do Vukova klanca.
   Čudno je da nikome nije na pamet palo obrazložiti kako će se dogovorena brza cesta kroz BiH vezati na postojeću cestovnu infrastrukturu u Hrvatskoj. Neka od razmišljanja vidljiva su na gornjoj karti na kojoj su čak tri nova mosta preko Neretve.