vijesti www.metkovic.hr

 Tribina

Inkluzija je pravo, a ne privilegija

Metković, 14.4.2015. - Jučer je u Galeriji GKS-a Metković u suradnji Udruge osoba s invaliditetom Prijatelj i Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta održana tribina 'Ovdje živi inkluzija' na kojoj su gosti predavači su govorili o ranom uključenju u društveni i obrazovni život djece s poteškoćama u razvoju te iznijeli svoja iskustva u radu s takvom djecom.
    Uime UOSI Prijatelj okupljene je pozdravila Marina Mustapić te predstavila pomoćnika ministra znanosti, obrazovanja i sporta Stašu Skenžića, koji je rekao da se uspjelo napraviti iskorak u inkluziji djece s poteškoćama, a sada se osluškuje što još treba napraviti za poboljšanje sustava, čemu pomažu slične tribine na kojima i on sam uči.
    Među predavačima bili su i supružnici Smajo iz Siska, roditelji devetogodišnje Marijete, djevojčice s višestrukim oštećenjima u razvoju s naglaskom na autizam. O njezinoj integraciji u sustav posvjedočila je gospođa Vesna Šebek, ravnateljica škole koju Marijeta pohađa, te Ivana Čubrilo Franjić, rehabilitatorica vrtića koji je djevojčica pohađala u Sisku. Svoje iskustvo u radu i življenju s djecom s poteškoćama u razvoju okupljenima su prenijele i Vesela Prančić, predsjednica Udruge Mogu iz Splita, kao i Danijela Raič, radni terapeut Doma zdravlja Metković.
    Uime OŠ Stjepana Radića govorila je defektologinja Snježana Nikolić koja se osvrnula na svoje profesionalne početke i prikazala što se u Školi radilo kada je riječ o ranoj inkluziji.
    Napori koje ulažu svi akteri uključeni u rad s djecom s poteškoćama u razvoju imaju svrhu socijalizirati ih, razviti empatiju u školama i vrtićima, razbiti predrasude i prihvatiti takvu djecu kao svu ostalu.
    Premda je suradnja učitelja, roditelja, i struke jednostavnija u manjoj sredini, roditelji su prisiljeni s djecom odlaziti u veća središta i to zbog nedostatka opremljenih specijaliziranih ustanova u svome gradu, što uvelike otežava život takvim obiteljima. Zapošljavanje pomoćnika u nastavi istaknuto je kao pozitivan primjer kojim se vode i metkovske i sisačke škole, čime se djeci s poteškoćama u razvoju omogućuje individualan rad s odabranim asistentom, a da pritom dijete ne napušta razred.
    Inkluzija je pravo, a ne privilegija, glavna je poruka s tribine. Djeca s poteškoćama u razvoju trebaju biti uključena u svakodnevni život zajednice, što će im biti omogućeno radom stručnih timova, ali i svih nas koji ćemo ih prihvatiti kao ravnopravne članove društva.