Metković,
15.4.2015. - Žrnovski akademski grafičar Nikola Skokandić sinoć se u Galeriji GKS-a predstavio svojim ciklusom Štap za koji je materijal pronašao u prirodi pa se u svakom od pedesetak izloženih štapova, kako je rekla književnica Ivica Duhović Žaknić, ćuti narav suverenog žrnovskog čempresa, žilavost leprine, podatnost planike, postojanost česvine.
– Štap je kroz povijest i prapovijest, u religijama i mitovima nepobitno bio sredstvo mudraca i znak njihove nadmoći, kao Pitagorin štap, Mojsijev, Aronov štap ili štap Nebeskog Duha Madoc Indijanaca, s kojim i iz kojega je Nebeski Duh stvorio život. Jednako tako ti će štapovi biti sredstvo zapovjedništva, ali i sredstvo i oznaka muške vladavine, možebit zbog njegova izjednačavanja s falusom. Tek na rubu zakonitosti i crne i bijele magije bilježe se i ženske uzurpacije štapa, kao od strane božice Ištar, ili čarobnice Kirke, ili svekolikih vještica koje na štapu od metle lebde zloćudnim prostorima ljudskog bezumlja, ili pak od strane vila u žrnovskim Kočjama: jedna od njih, ona mudrija i pametnija, štapićem od oskoruše udarila je po stijeni i u njoj se otvorio izvor na kojem se napojiše žedni Jazon, pjevač Orfej i prekrasni junak Heraklo. Ipak, sve ženske uzurpacije ne mogu potrti mušku srčiku štapa, čak i kad služi kao treća ruka (ili treća noga), kad se njime pokazuje, prijeti, zapovijeda, udara, moli, razdvaja, stvara, preobražava, liječi, blagoslivlja, proklinje-štap ostaje veliki ON, sredstvo autoriteta i vladavine. Takva društvena uloga štapa danas je u velikoj mjeri poništena nastupom suvremenih tehnologija i gospodstva novca, koji su promovirali nove simbole i sredstva moći, potiskujući štap u vjerovanja, mitove, legende i folklor – rekla je na otvaranju izložbe Duhović Žaknić.
Izložbu je otvorio ravnatelj Ustanove za kulturu i sport Milan Kapović, a posjetitelji je mogu pogledati tijekom sljedećih triju tjedana. Sam ih je autor na to pozvao riječima: „Dođite i vidite magičnu moć štapa u povijesti koja je danas zaboravljena.“
Izložba je realizirana uz potporu Ministarstva kulture RH.