Metković,
1.4.2006. - U sljedećih desetak godina Ploče bi mogle postati najveća luka na Mediteranu. Mittel Steel Corp., indijskoga multimilijardera Lakshmija Mittela najveći je svjetski proizvođač čelika i namjerava u izgradnju novih kapaciteta u Luci Ploče zajedno s partnerima uložiti oko 16,2 milijarde dolara.
Mittelov izvršni direktor za logistiku Rudi Leonhardt na Sedmom njemačkom logističkom forumu u Duisburgu izjavio je kako će tvrtka znatno ojačati vlastitu flotu te da je prostor od Ploča do Blaca idealan za gradnju nove luke koja bi dnevno servisirala na desetke velikih i stotinjak manjih brodova. Izbor Ploča čini se logičnim ako se zna da paneuropski koridor 5C, osim izgradnje autoceste Budimpešta – Ploče, uključuje i suvremenu dvosmjernu željezničku prugu. Sve to omogućilo bi da godišnji promet Luke Ploče sa 4, 6 mil. tona, koliko je bilo rekordne 1989., poraste na 27 milijuna tona.
Područje nove luke protezalo bi se od sadašnje luke preko ušća sve do Blaca, tj. ušća Male Neretve. Zahvat predviđa rušenje brda Trovro kod Rogotina od čega bi se materijal iskoristio za zatrpavanje jezera Vlaška kao i kanala Vlaška – more. Nestao bi i otočić Osinj ispred ušća Male Neretve. Novo ušće Neretve bilo bi u potpunosti regulirano, a počinjalo bi neposredno ispod Rogotinskoga mosta čime bi se tok rijeke Neretve skratio za oko 3,7 km.
U Mittelu su svjesni ekološkoga problema koji bi nastao izgradnjom tako velike luke, ali kažu da su izradili detaljnu studiju o utjecaju na okoliš. Tako će sama lučka postrojenja imati najsuvremeniju tehničku zaštitu koja će onemogućavati bilo kakav akcident. Što se tiče staništa ptica močvarica predviđen je otkup svih melioriranih poljoprivrednih površina od Opuzena do ušća i ponovno pretvaranje u močvaru kako bi se ptice imale gdje gnijezditi i zadržavati u preletu.
Nova luka i sve popratne djelatnosti zapošljavale bi oko 15.000 radnika svih struka, a na napuštenim predjelima Pline planirana je izgradnja suvremenih naselja za one koji bi se doselili na područje doline Neretve.